Content not translated?
Try autotranslate

Artikler av Tor Arne Ursin

NYHETER

Some memories of Ingemar Lindh by Tor Arne Ursin

The first time I heard about Ingemar Lindh was during the first sessions of the International School of Theatre Anthropology (ISTA) in November 1980. I […]

Les mer

Herøya 1943 og andre historier

Mer om forestillinga Artikkel skrevet av Tor Arne Ursin. Publisert i Telemarksavisa 11.06.2020 Nettopp i disse dager skulle Grenland Friteater hatt premiere på den store […]

Les mer

Smuglere, av Tor Arne Ursin

Korona gir tid til skrive vår historie. Her er den ganske så ville og fantastiske fortellingen om tilblivelsen av utendørsforestillingen SMUGLERE. Grenland Friteaters forestilling Smuglere, […]

Les mer

Men teller den frie scenekunsten med?

Tor Arne Ursin i Klassekampen: Anne-Britt Gran har påvist svikt i statistikkføringen for norsk scenekunst. Men det gjelder institusjonsteatrene. Tallene for den frie scenekunsten er svært gode.

Les mer

Seg selv nok? av Tor Arne Ursin

Kulturrådets evalueringsrapport om basisfinansieringsordningen for fri scenekunst Basis og overbygning roper formelig etter en tenkning som omfatter hele scenekunstfeltet – ikke bare den brøkdelen av scenekunstfeltet som […]

Les mer

Meierislaget av Tor Arne Ursin

For 85 år siden løp bevæpnede politisoldater rundt i Porsgrunn. Tor Arne Ursin i Klassekampen i forkant av premiere på Meierislaget 1933

Les mer

Brev fra Pontremoli, av Tor Arne Ursin

Dette brevet er svar på en forespørsel fra Lars Vik, som i 1992 skulle redigere en bok for Cappelen med refleksjoner om teaterarbeid med innlegg fra folk […]

Les mer

Vendepunkter, av Tor Arne Ursin (1995)

En periode for noen år siden hendte det litt for ofte at noen av kollegene, de eldste blant skuespillerne, ble forbanna på meg under prøvene uten at […]

Les mer

Intervju med Tor Arne Ursin, av Tore Vagn Lid

Om Grenland Friteater og spørsmålet om politisk scenekunst Intervju med regissør Tor Arne Ursin. Av Tore Vagn Lid. Tore Vagn Lid: I “Manifest for Folketeatret […]

Les mer